HOME
 
 
Τελεφερίκ Πάρνηθας (1972–2006)   

 

Στις αρχές του 2002 η ΕΤΕΜΑ ανέλαβε την τεχνική επίβλεψη λειτουργίας και συντήρησης του τελεφερίκ της Πάρνηθας, του τότε μεγαλύτερου τελεφερίκ της χώρας. Το τελεφερίκ κατασκευάστηκε το 1972 από την Ελβετική εταιρία Habbeger AG και συντηρούνταν βάσει της τεχνικής υποστήριξης της επίσης Ελβετικής κατασκευάστριας εταιρίας τελεφερίκ Garaventa AG (του ομίλου Doppelmayr), η οποία και έχει αγοράσει την Habbeger.

 
   
 
 
   
 

Λόγω της σχετικής δυσκολίας του οδικού δικτύου, ιδιαιτέρως κατά τους χειμερινούς μήνες, η έλευση του κόσμου στο καζίνο της Πάρνηθας γίνεται κατά κύριο τρόπο με το τελεφερίκ. Η ΕΤΕΜΑ, χρησιμοποιώντας τεχνικές προγραμματισμένης συντήρησης και έλεγχου παρακαταθήκης ανταλλακτικών, κατάφερε να μηδενίσει τον χρόνο που το τελεφερίκ βρίσκόταν εκτός λειτουργίας, μεγιστοποιώντας έτσι τον αριθμό πελατών που προσέρχονταν στο καζίνο. Το υψηλότατο επίπεδο ασφάλειας που παρείχε η εγκατάσταση επιβεβαιώνονταν κάθε χρόνο κατά την διάρκεια της ετήσιας επιθεώρησης που πραγματοποιούσαν Ελβετοί εμπειρογνώμονες, οι οποίοι και πιστοποιούσαν την άψογη κατάσταση όλων των συστημάτων λειτουργίας και ασφάλειας.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι το τελεφερίκ της Πάρνηθας λειτουργούσε σε 24ώρη βάση, 365 ημέρες τον χρόνο, ενώ μετέφερε κατά μέσο όρο περίπου 800.000 επιβάτες ετησίως!

 
   
 
 
   
 

Η Παρασκευή 7 Απριλίου 2006, ώρα 18:00, είναι μια ιστορική στιγμή για το τελεφερίκ της Πάρνηθας, καθώς σηματοδοτεί το τέλος μιας χρυσής εποχής. Το τελεφερίκ πέρασε και επισήμως στην ιστορία, ακριβώς την ίδια στιγμή που ο πρώτος επιβάτης περνούσε το κατώφλι του καινούργιου τελεφερίκ, του γνωστού ως Funitel. Τα στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν το μεγαλείο της παλαίας εγκατάστασης: Σε 34 χρόνια συνεχούς λειτουργίας μετέφερε περισσότερους από 25.000.000 επιβάτες και εκτέλεσε περίπου 600.000 δρομολόγια δίχως το παραμικρό πρόβλημα. Και θα συνέχιζε ακόμα περισσότερο, όμως οι μοντέρνες αυξημένες ανάγκες μεταφορικής ικανότητας το ανάγκασαν σε παροπλισμό. Από όλους εμάς που το ζήσαμε, ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ σε μια πραγματικά πολύ μεγάλη εγκατάσταση.

Τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του τελεφερίκ είναι τα εξής:
Κεκλιμένο μήκος: 1.690 m
Μέση κλίση: 20° (36%)
Μέγιστη ταχύτητα: 7,0 m/s
Αριθμός καμπίνων: 2
Χωρητικότητα καμπίνας: 30 + 1 επιβάτες
Μέγιστη ικανότητα μεταφοράς στην άνοδο: 280 άτομα/ώρα
Αριθμός χειριστών: 1 + 2
Ισχύς κινητήρα: 194 kW (260 PS)


Deutch
..
  Website Design, Hosting and Development by BluePixel.gr