HOME
 
 
Funitel Πάρνηθας   

 

Η κατασκευή του μεγαλύτερου τελεφερίκ στην ιστορία της χώρας μας είναι γεγονός. Την Παρασκευή 7 Απριλίου 2006 και ώρα 18:00, το καινούργιο Funitel του Regency Casino Mont Parnes μπήκε και επισήμως σε λειτουργία, ακριβώς την ίδια στιγμή που ολοκλήρωνε το τελευταίο δρομολόγιο το παλιό τελεφερίκ, κατασκευής του 1972.

Η σύναψη της συμφωνίας έγινε το 2003 και αφορούσε την μελέτη, κατασκευή και εγκατάσταση του Funitel. Το έργο ανέλαβε η κορυφαία παγκοσμίως κατασκευάστρια εταιρία τελεφερίκ και εναέριων αναβατήρων Doppelmayr Seilbahnen SA. Το Funitel σηματοδοτεί την δεύτερη μεγάλη συνεργασία της ΕΤΕΜΑ με τον Αυστριακό κολοσσό, μετά τον επικλινή σιδηρόδρομο του Λυκαβηττού. Με συνολικό κόστος άνω των € 12 εκατομμυρίων, αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επένδυση σε συγκεκριμένο έργο σε όλη την Ευρώπη κατά τα έτη 2003 και 2004. Σχεδιασμένο για 24ωρη λειτουργία, 360 ημέρες το χρόνο, με 21 καμπίνες των 20 καθήμενων επιβατών η κάθε μια, με μέγιστη μεταφορική ικανότητα 2.000 άτομα/ώρα και μέγιστη αντοχή σε ανέμους μέχρι 120 km/h, η συγκεκριμένη εγκατάσταση αποτελεί την κορυφή της τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο.


 

 


 
   
 
 
   
 

Λόγω του δύσβατου του εδάφους και του γεγονότος ότι το δάσος της Πάρνηθας είναι εθνικός δρυμός αυστηρά προστατευόμενος από την Ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, η εγκατάσταση των πυλώνων πραγματοποιήθηκε με προσωρινό συρματομεταφορέα μεταφοράς υλικών μήκους 1,2 km και μεταφορικής ικανότητας 6,0 ton.

Οι εργασίες εγκατάστασης διήρκησαν περίπου οκτώ μήνες. Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν στις 20 Ιουνίου 2006, παρουσία του υφυπουργού Οικονομικών κ. Πέτρου Δούκα. Το Funitel παραμένει κλειστό κάθε Τρίτη πρωί για λόγους τακτικής συντήρησης.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των VIP επισκεπτών του καζίνο, το Funitel διαθέτει δύο πολυτελείς καμπίνες των 6 επιβατών η κάθε μια. Οι καμπίνες αυτές βρίσκονται σταθμευμένες σε ξεχωριστή ράγα, έτσι ώστε οι επιβάτες τους να επιβιβάζονται πριν οι καμπίνες εισέλθουν στην κύρια γραμμή. Η τροφοδοσία και το παρκάρισμά τους γίνεται τελείως αυτόματα, δίχως να χρειαστεί να σταματήσει η κίνηση στις υπόλοιπες καμπίνες.

Με τη μέγιστη ταχύτητα των 6,0 m/sec (21,6 km/h), οι επιβάτες διανύουν τα περίπου 1.600 m της διαδρομής σε χρόνο που δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά! Δεν θα ήταν λοιπόν υπερβολή να πούμε ότι οι λέξεις “αναμονή” και “ουρά” ανήκουν πλεόν στην ιστορία.

 
   
 
 
   
 

Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κεκλιμένο μήκος: 1.595 m
Μέση κλίση: 20° (36%)
Μέγιστη ταχύτητα: 6,0 m/s
Αριθμός καμπίνων: 21 + 2 VIP
+ 1 συντήρησης
Χωρητικότητα κανονικής καμπίνας: 20 επιβάτες (όλοι καθήμενοι)
Χωρητικότητα καμπίνας VIP: 6 επιβάτες (όλοι καθήμενοι)
Μέγιστη ικανότητα μεταφοράς στην άνοδο: 2.000 επιβάτες / ώρα
Αριθμός χειριστών: 2 + 1
Ισχύς κινητήρων: 2 x 411 kW (2 x 559 PS)


Deutch
..
  Website Design, Hosting and Development by BluePixel.gr